صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

مهندسی برق در حوزه صنایع نفت، گاز و پتروشیمی

شرکت هیواد انرژی راد با تجارب مختلف در زمینه تجهیزات برق و الکترونیک صنعتی، توانسته است با توسعه و گسترش فعالیت خود در حوزه بازرگانی مهندسی برق، همواره آماده خدمت رسانی به نیاز صنایع مختلف کشور عزیزمان باشد.

برای اطلاع از کاربرد برخی تولیدات حوزه برق در صنایع نفت، گاز و پتروشیمی می توانید جدول زیر را مطالعه فرمایید.

صنایع نفت و گاز:

پالایشگاه
حفاری
پتروشیمی
مناطق انتقال گاز
جایگاه CNG

همانطور که مشاهده می‌نماید جدول بالا به خوبی نشان می‌دهد که :

انکودر، تاکوژنراتور و سنسورها  در صنایع پالایشگاه، حفاری و پتروشیمی کاربرد دارند.

کاربرد انکودرها در صنایع نفت وگاز:
در صنایع نفت و گاز انکودرهای بامر بر روی تجهیزات دوار از قبیل انواع موتورها، کانوایرها، انوع پمپ ها و فن‌ها و هرگونه تجهیزاتی که جهت کنترل سرعت و موقعیت نیاز به اطلاع از این پارامترها داریم قابل استفاده می‌باشد. همچنین لازم به ذکر است انکودرها و همچنین تاکوژنراتورهای بامر با استاندار EX قابل ارائه می‌باشد که در صنایع نفت و گاز و پتروشیمی حائز اهمیت است.

سلکتور و سوئیچ با برندهای EAO و کراس و نیمار میتواند در پالایشگاه و پتروشیمی مورد استفاده قرار گیرد.

خازن های AC و DC هم با برندهای کندیل، دوکاتی، الکترونیکون و ایکار هم می‌توانند در پالایشگاه ها، پتروشیمی و مناطق انتقال گاز به کار روند.

نیمه هادی ها شامل دیودها، تریستورها،IGBT، ماژول‌های دیود-تریستور، پل دیود و درایو IGBT نیز به طور کلی در جایگاه CNG، پالایشگاه ها، پتروشیمی و مناطق انتقال گاز کاربرد دارند.

فیوزها  به طور کلی در جایگاه CNG، پالایشگاه ها، پتروشیمی و مناطق انتقال گاز به کار می‌روند.

سافت استارترها نیز در صنعت های مختلفی همچون جایگاه CNG، پالایشگاه ها، پتروشیمی و مناطق انتقال گاز مورد استفاده قرار می‌گیرند.

ترنسدیوسرهای جریان (سنسورهای جریان) و ترنسدیورهای ولتاژ (سنسورهای ولتاژ) برند لم LEM نیز می‌توانند در پالایشگاه و پتروشیمی بکار روند.

هندبوک مهندسی برق برای شاغلین فعال در صنعت نفت، گاز و پتروشیمی:

نام لاتین:Handbook of Electrical Engineering for Practitioners in the Oil, Gas and Petrochemical Industry

صنایع نفت، گاز و پتروشیمی مستلزم به کارگیری عملیات و بهره برداری ایمن و کارا در رابطه با تامین برق و تجهیزات برقی می باشد. پیشرفت های چشمگیری در خصوص مهندسی برق در طی 50 سال اخیر ایجاد شده است، به نوعی که نیازمندی به یک کتاب جامع در خصوص این موضوع پیچیده مهندسی را در نفت، گاز و پتروشیمی خاطر نشان می نماید.

هنگامی که یک مهندس با تجربه به مقام بازنشستگی می رسد، این بسیار غمناک است که دانش به دقت کسب شده اش هم نیز ناپدید گردد. بسیار جای خشنودی است که آقای دکتر آلن شلدریک دانش خود را در این زمینه به نگارش در آورده اند. او ارائه دهنده نیازهای طراحی در تامین برق و همینطور تجهیزات مورد کاربرد در کارخانه های نفت، گاز و پتروشیمی می باشد.

جستجو در سایت